Sunday, December 26, 2010

masih rindu pada ayah dan mak

alasan tidak mengupdate blog
1) busy
2)memang busy
3)serius u i busy
muahahaha...ko ingat ko sape?busy lah sangat kan....
dan dengan gembiranya saya update blog hari ini sebab saya baru je sampai dari kampung halaman....seronoknya, walaupun balik cuma hari sabtu dan ahad saya tetap gembira sebab saya dapat jumpa mak ayah dan adik beradik yang saya sangat rindu dan kasihi..da sebulan kot tak jumpa....
dalam perjalanan pergi dan pulang dari Johor, seingat saya ada sekurang2nya 5 kemalangan..menggigil juga masa drive....Alhamdulillah selamat balik dan sampai..walaupun kebanyakan nya kemalangan kecil dan 1 je yang saya yakin kemalangan maut (sebab saya nampak ada mayat2 yang dah ditutup plastik hitam)
saya nak memberi peringatan kepada diri dan semua pengguna jalan raya,
1) patuhi had laju
2) patuhi jarak selamat kenderaan
lebih berhati-hati ye kawan2 semua
***
masa tgh buat entry ni memang tengah dengar orang sorak dengan sekuat-kuatnya, hehe
Malaysia vs Indonesia
perlawanan pertama
buat masa sekarang,
minit ke-70
Malaysia 3
Indonesia 0
chaiyok Malaysia ...
***
balik kg jumpa mak and ayah memang antara perkara yang paling menggembirakan saya,
bila balik, tengok kerenah adik2 yang masih muda remaja memang mampu mendidihkan darah saya, rasa nak tempeleng je satu2 hahaha
tapi mak and ayah lagi2 mak terlalu sabar....camtu la dieorang jaga kiteorang 10 orang adik beradik
saya sangat2 berharap kami adik beradik menjadi anak2 yang soleh dan solehah...
bila saya balik
saya tahu peritnya mak jaga kami, susahnya ayah membanting tulang mencari rezeki buat kami
kini dah tiba giliran saya membantu
***
pernah ada cita2 nak kawin dengan anak yatim piatu supaya saya sentiasa boleh balik jumpa mak ayah saya tanpa saingan....tapi sekarang tak da lagi cita2 tu..kate dah besarkan...
***
saya suka baca blog2 beberapa blogger yang semenangnya mampu buat saya menangis
lebih2 lagi yang cerita pasal menghargai ibu bapa selagi dia masih ada, selagi kita masih sihat dan masih ada nyawa untuk menghargai mereka....
kadang2 dalam kesibukan kita terlupa pada mereka ibu bapa yang seharusnya kita sayang mereka lebih dari nyawa kita, perlu kita utamakan lebih dari kesenangan kita.....
tanpa mereka kita tak mungkin wujud di dunia yang penuh nikmat ini
semoga saya dan kita semua menjadi permata ibu bapa yang sentiasa menggembirakan kedua ibu bapa kita
bila saya balik kampung jumpa mak ayah, kehadiran saya di rumah tu dah cukup menggembirakan mereka...saya nampak betapa rindunya mereka pada saya walaupun baru sebulan tidak bersua....tak perlu harta benda yang lain melainkan anak2 mereka yang terlalu mereka sayangi untuk mengisi hari2 minggu mereka....
***
buat diri ku yang masih terumbang ambing memulakan rentak bergelar pekerja (belum lagi sebenarnya, baru training yang entah bila akan berakhir, doakan yang terbaik buat saya)
ingatan ini terlalu penting buat diri ku
ingat 5 perkara sebelum 5 perkara
muda sebelum tua
sihat sebelum sakit
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
hidup sebelum mati
hidup didunia akhir zaman ni memang banyak cabarannya, semoga kita semua menjadi hamba yang soleh solehah
***
mari dapatkan aura2 positif untuk memulakan minggu terakhir 2010...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...