Sunday, December 19, 2010

SPA kaki waniyummy

yeay!weekend pun tiba...warghhhhhh!!!!!!!!
memang rase nak jerit kuat2 melepaskan sekurang-kurangnya 1% kepenatan yang ditanggung oleh badan setelah bekerja 6 hari seminggu tanpa henti..
keluar rumah pukul 615pagi sampai rumah pukul 745 malam secara puratanya..balik, hanya untuk tidur....inilah yang dikatakan padan muka kau!hahahaha....nak sangat kerja kan?ha kerja lah puas puas...
penat wooo semalam sampai rumah pukul 750malam....pukul 8malam terus tidur...
bangun pukul 9pagi tadi....puas hati tak?tak jawapannya walaupun tidur da lebih 12jam...tapi disebabkan perut da nyanyikan lagu heavy metal yang sememangnya aku tak berapa gemar, aku pun bangun...lapar ok, semalam da la tak lunch sebab rehat 30minit je...mane sempat..dinner pun tak sempat as aku da terbongkang tidur pukul 8malam...
bangun, terus g dapur, nampak Abid tengah basuh kain pulak..so abaikan die...tengok ape yang ada dalam kuali dulu..
"yes!nasi goreng da ade...."
(housemate aku memang super duper rajin, weekend pun lepas solat subuh tak tidur tau..jeles ngan perangai rajin dieorang hahaha hanye mampu jeles..)
tapi mulut aku tetiba cakap
"abid, kite nak makan cekodok ikan bilis boleh?"
ngeh ngeh memang tak tau malu....
abid pun cakap"boleh, nanti kite bancuhkan jap lagi"
"ea?kite mandi la dulu yer..nanti kite gorengkan"
muahaha hati berbunga2 dapat makan cekodok yang memang sedap ok
aku pun terus g mandi dengan tenangnya....nikmat ok mandi dengan tenang..ni tiap2 hari mandi macam tengah masuk pertandingan sape mandi paling cepat...(stop mengeluh waniyummy)
siap mandi dan pakai wangi2 terus g dapur untuk menggoreng cekodok..yeyeh!!cekodok siap terus makan dengan gembiranya bersama Abid, Along and Hani...
ade nasi goreng, cekodok ikan bilis, keropok ikan dengan air teh...terima kasih u oll
mase makan semua pun tengok aku makan...gelojoh ke?hehe, best berbual2 cerita la segala bagai yang aku da lalui...cakap la yang aku penat and what so ever komplen ttg kerja aku, tapi housemate aku ni mmg terlalu positif, banyak la nasihat aku dapat masa makan tadi..jadi mesti bersemanagat!aku hanya perlu biasakan diri sahaja...doakan aku mampu yer....
best kan kate2 dalam gambar ni....

So, after updating my blog, aku nak g hantar dobi, stok seminggu menggunung...pastu nak tolong masak tengah hari, makan dan nak keluar dengan kekasih hati...uppsss ade ke?hahaha..ade jodoh ade la kan..kite merancang Allah jua yang menentukan.....
masa tengah update blog ni tengah rendam kaki dalam air panas campur garam...pasni nak g scrub kaki pulak...kesimpulannya, kaki aku busuk!hahaha...ngok!kaki aku ni banyak baktinya, nak menapak dari hari ke hari..mestilah dibelai dan dimanja kan?kan?

hikhik kaki nak putih kan?
ok lah, sampai ni je dulu...
semoga Allah beri segala yang terbaik buat kita semua....
rindu mak and ayah...doakan next week saya boleh balik Johor yer...as I really miss my family...
diorang baru je sampai Johor dari Kelantan...mesti la ade buah tangan untuk I kan?kan?
Selamat berhujung minggu!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...