Thursday, September 9, 2010

persiapan di hari raya

salam aidilfitri
selamat hari raya aidlfitri maaf zahir dan batin.....
akhirnya Ramadhan tahun ini berlalu...esok seluruh umat Islam Malaysia akan meraikan aidilfitri....yeay!!!mesti bergembira...meraikan kejayaan setelah sebulan menahan lapar dahaga serta perkara2 yg membatalkan puasa...
sbg kakak sulung kepada adik2 yg masih kecik2 mmg penat..huhu..ape sgt la bdk perempuan darjah 2 dan 4 boleh tolong..hehehe....isi kuih dlm balang pon hancur kuih...last2 g main bunga api ...lari satu rumah...ok la memeriahkan suasana....tp ok la ade lg sorang adik umor 19thn yg rajin tolong semua perkara....
abg long n adik lelaki aku yg form 4 pasang langsir satu rumah..best woo setelah 5 tahun x tukar langsir baru..lame x?sgt lame...huhu...biasa la..famili besar yg berpendapatan sederhana..ayah je la satu2 nye punca pendapatan keluarga..anak2 semua belajar lagi kecuali aku yg baru hbs belajar n adik bongsu aku..hehehe
pagi tadi ayah masak lemang ngan jiran2..sedap woo..jemputla dtg rumah esok tp kami sekeluarga akan pulang ke Triang, Pahang esok selepas solat jumaat......so dtg b4 tu ea...hehe
kami blk kg pon sekejap je..mlm tu da blk rumah blk..ayah kerja...so sabtu dan hari2 berikutnye leh dtg sepanjang masa...menu utk setiap hari mak da keluarkan..mmg mengancam hbs...hehe
yg paling bz dlm umah ni of course la mak aku..kene pasti kan segala2 nye siap sempurna..tgh potong daging nak buat rendang kene gak ke hulur hilir tgk anak2 pasang langsir, siapkan kuih...dan segala bagai....terima kasih mak...
em..aku pon da siap iron baju semua keluarga aku...patah pinggang..hehe...da isi duit raye utk adik2..hehe...kopak gak...siape suh gedik2 berjanji pose sehari singgit...kalo bg kene bg semuaa dik2..kang ade yg kecik atie..hehe..xper..setakat utk adik2 penganggur nih masih ade duit...hehe
so sebelum mengundur diri..aku nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin...semoga syawal ini membuka hati kite semua utk sesama bermaafan..
salam kemaafan
p/s wpon diri xberapa sihat...farmasi plak xde kat kg nih..aidilfitri ttp perlu dirai...oh my drug..nape la aku tertinggal ko...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...