Friday, September 17, 2010

bukan aku sorang!

lepak di Melaka....gathering FBI sedang bermula....esok start konvoi....semoga segalanye berjalan lancar..
hari ni tuan rumah ade hal di luar..so nak taknak harus lah aku memasak di dapur..OMG(oh mesti gempak)!hehe...umah org kot!nak masak ape?masak je la ape yg ade...

daging black pepper

sotong sambal

sup sayur
so simple as semua sudah tersedia..tp disebabkan kat rumah org so,agak kelam kabut...cutting board x jumpe cari..huh!3jam jugak la aku masak..sensorang!
hanye ditemani 3 ekor kucing!!euwwwww!!!tu la part paling mencabar..
3jam ok!

***

aku penakut ngan kucing tp x sampai tahap lari satu rumah la kalo jumpe kucing (satu ketika dulu adela)..seumur hidup 23 tahun ni hanye pernah pegang kucing sekali dan dapat RM10..hehe..(ade org cabar)..tu pon pegang ngan 1 jari je pastu menggeliat2 kegelian hehehe
uh..aku sgt maklum kucing tu comel, cute, manje..miaw..miaw dsb..tp uh aku mmg takut ngan kucing..bile semakin membesar da dpt la sket2 kawal tahap kegelian dan ketakutan tu...kalo dulu kat kedai makan mmg tahap xmakan sbb duk tgk kot kot kucing nak dtg dekat so da bersedia nak lari..haha
aku pon pelik..aku selalu kene marah ngan kawan2 sbb kalo ade kucing aku mule la buat muke... dieorg selalu cakap ~~ko buat dono je~~cet mmg la aku nak buat dono tp perasaan aku ni xleh~~huhu...aku mule la xsenang duduk..rase sesak je kepala otak nih..then, sibuk suh kawan halau (nak halau kucing pon aku takut)...*plz faham aku x benci kucing*tp takut
em..kat dunia ni mmg ramai yg sebegitu....cume KEkronikAN nye berbeza..aku cam biase2 la skang..kucing lalu tepi boleh...tp mesti jarak at leat 2 kaki..lebih mmg aku yg akan lari..hehehe..ok la kan....
takut kepada kucing ni ade istilah saintifik die...
Ailurophobia
uhuhu..ade bace juge tips2 nak hilangkan perasaan tu..antarenye
-start dengan pegang bende2 yg berbulu ala2 kucing seperti teddy bear
-pastu beli anak patung kucing n main2....
-pastu mule la pegang anak kucing..
-then anda xkan takut lagi ngan kucing
hahahahaha
jawapannye tidak berjaya sebab langkah pertama je aku da fail..hehe..aku geli ngan bulu teddy bear...seumur hidup xde teddy bear..haahaa....bile da duduk asrama kawan lak ramai ade teddy bear, so setakat tersentuh tu ok!saje2 nak pegang...NO!
**if sape2 ade tips share la ye..aku kekadang malu gak...aku terjerit2 gak kekadang bile ade kucing secara ttibe...huhu..suare aku da la low volume rosak..haha..ade high je..
lagi satu..aku selalu perasan, kucing ni ngan org yg takut kucing la die sibuk nak dtg..huhu..
em tapi satu tips yg mmg berjaya setelah dipraktiskan..if nmpk kucing buat x tau je..kemudian kucing tu akan beralih ke arah lain..hehe...**nak buat xtau tu sgt memerlukan tahap praktis yg amat tinggi melampau**hehe



mmg xdpt dinafikan kecomelan nye




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...