Sunday, September 19, 2010

FBI reunion (Muar Melaka)



















ni je gambar yg mampu di upload..nak tgk yg lain cek kat FB kwn2 yg lain...hehehe..so let us summarize the pic the pics...hahahhaha

*******

semalam 18hb 9 bersamaan 9 Syawal....alhamdulillah telah berjalan dengan lancar nye Gathering Raye FBI...
ade lah tambah tolak 25 org yg terlibat menjayakan gathering ala2 konvoi raye nih...terima kasih semua yg hadir..
aku gerak dari melaka ngan Dila n Misya dari melaka..
*mereka berdua ni kawan sekelas waktu Form 5 dulu...5 sains 2*

Dila duduk sebelah aku dulu..hehe..ala2 kawan sepergedikan jugak la...depan n belakang tmpt duduk kat kelas dulu bdk lelaki..hehe..so agak gedik di situ...skang da tobat..haha..
*******
kiteorg gerak dari Masjid Al-Azim Melaka dlm pukol 9.45pagi
atas arahan dari Tuan Rumah yg pertama akan dikunjungi kat Temiang, Muar kiteorg kuar la kat Tol Ayer Keroh n masuk tol Tangkak..mmg satu aktiviti bersiar2 sebab kalo ikot highway AMJ mmg le lagi dekat ye CIK SURAYA anak PAK CIK JABBAR..hehe..xper...selepas pening2 dengan arahan beliau, kami pon sampai umah Cik Sue...
Menu: Nasi Ayam+Karipap+Air ape ee..lupe..hahaha
(mak cik aini masak mmg sedap...)

pastu kami berkonvoi le ke rumah Kedua..iaitu umah Nurul Ain..perut masih kenyang....dan kami terus dihidangkan dengan

Menu:aku makan kuih raye n Roti Jala kuah kari je (sedap ok!)menu lain aku x perasan..ade nasi impit yg pasti...hehehe


da setel kami ke rumah Ketiga..rumah Hairiah atau lebih dikenali dgn ERIE..hooooo...jaraj rumah dieorg mmg sepelaung aku yg gune low volume je..sgt dekat..dan kami terus kan aktiviti menyumbat masuk makanan dlm perut

Menu: Spaghetti Bolognese+ air oren yg sedap

seterusnya Rumah Keempat:rumah head gurl kiteorg :Hazwani

oh.....aktiviti menyumbat harus diteruskan..niat dihati xnk mkn as da kenyang giler..tp aku mkn juge sbb org da jamu..ye kawan2 bile dijamu mknn mesti la mkn..jage hati truan rumah at least...punye la jage hati sepinggan mee goreng aku habiskan....walhal mmg PERUT STOKING WANGI...heheheh

menu:mee goreng yg sedap....thanx wani...
kat umah wani sempat jumpe Arnab yg ala2 teddy bear..seyes....mmg cute...tp cute mcm mane pon aku mmg xkan pegang..huhu...takut juge...



seterusnya...konvoi diteruskan ke rumah Kelima IDHAM..em bende paling sengal aku rase bile suraya menadah kereta nye kat bawah pokok kelapa...hehe..konon nak tempat redup utk parking...cet!hahaha..






kat umah idham ni mak die mcm ala2 terkejut terima kedatangan kami sbb organizer br bgtau nak dtg pada hari kejadian....hehe..tp sempat menyediakan juadah express istimewa utk kami...terima kasih idham sekeluarga....

mase kat umah idham ni la baru bebudak dari JB sampai....


sebelum teruskan perjalanan kami berhenti solat dulu kat surau Taman Mulia, Muar..

kemudian kami ke rumah Keenam..rumah Chubby
kat rumah die mmg kami dilayan habis2an oleh keluarga beliau....

menu:laksa penang, mee, nugget, buah2an dsb.....
aku mkn nugget ade la 18 ketul...hahahahahahahaha sebagai bekalan tenaga utk ke Melaka..macam la melaka tu jauh sgt....hehe


So kami melalui highway AMJ, menuju ke MITC.....seterusnya ke rumah Ketujuh umah Tok Ki.....disebabkan perjalanan agak memakan mase....dan perut stoking wangi aku pon mule la beraksi
Menu:Mee Hoon sup+nasi himpit+sotong sambal +air berkarbonat
mmg terbaik dari rumah tok ki.....

jam da tunjuk kan ko 615 ptg mase tu..so kami pon teruskan perjalanan ke rumah Kelapan umah Misya....disebabkan aku pernah pergi rumah Misya mase kakak sulung die kawen make aku pon xsegan la utk menolong Misya di dapur....rajin x?heeee***




kat rumah Misya yg besar ni kiteorg tumpang solat Asar n Magrib.....terimakasih misya sekeluarga



Menu: mee goreng+mee hoon goreng+ kueh teow goreng+ketam masak lemak+nasi+rendang+nasi impit+TAPAI....

aku hanye makan tapai...eh bukan hanye tapai..aku mkn gak mee n mee hoon n kuew teow..hahaha....itulah kehebatan aku..cet!kuat mkn pon hebat ke?


setelah selesai segala macam aktiviti kami pon berangkat ke rumah Kesembilan merangkap rumah yg terakhir.....umah MON.....


Menu:Laksa Johor+Sate ayam n daging+ bandung soda


saye boleh katekan ia mmg closing yang MANTOP!lame ooooo xmkn laksa johor....sedap...(eh aku ape yg xsedap ek?hehe)mmg habis semangkuk penuh laksa tu aku lahapkan....hehe...sate x yah cakap ler..hehhehe


selesai makan kiteorg pon mula la nak berangkat..waktu ni pening2 gak la organizer nak wat decision either nak ke bangunan MBMB o tidak...tujuan nak gather kat MBMB adelah utk bergambar....setelah meneliti semua aspek, kami pon jadi utk ke MBMB..



sesampai nye ke MBMB kami pon bergambar sakan....aksi2 melamapu turut dipamerkan...sayang nye xde DSLR utk merakam memori2 indah dan terlampau tu....ehehehe
xper, camera biasa pon ade.....



dalam jam 10.00mlm aku dan yg lain pon beransur pulang......



***semoga jumpe lagi raye tahun depan***

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...