Sunday, May 15, 2011

serik

lapangnya hati apabila segala yang perlu diselesaikan telah pun diselesaikan
alhamduillah bersyukur atas setiap ketetapan Maha Esa
hari-hari mendatang pastikan dilalui dengan penuh semangat berbekalkan sebuah pengalaman lalu
saya amat menghargai setiap pengalaman
terutama pengalaman yang membawa kepada

SERIK
pengalaman yang dengan segala yang mampu saya lakukan akan diusahakan agar tidak berulang

saya ini manusia lemah
tapi sedikit sebanyak pengalaman memberi kekuatan
memberi lebih banyak ruang untuk saya menjadi bertambah baik

saya sememangnya serik
untuk melalui semula jalan yang pernah saya lalui dahulu atau
bakal melalui seakan-akan jalan tersebut pada masa akan datang

kerana itu saya teruskan perjalanan ke hadapan berbekalkan pengalaman dahulu
kadang-kala punya waktu bertemu jalan seakan yang dahulu
lalu saya gunakan pengalaman meloloskan dari serik yang kedua
kerana pengalaman saya tahu bagaimana untuk teruskan perjalanan
tanpa tersekat lama dilaluan yang dahulunya menyebabkan saya serik untuk melaluinya lagi
apa yang saya tahu saya cuma serik...
bukan trauma

berusaha mengatur langkah agar saya terus ke hadapan

***penting benar mengenal erti serik***




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...