Thursday, May 12, 2011

aku ini bukan pekerja biasa...

peringatan buat diri sendiri yang juga seorang pekerja
setiap pekerjaan selagi ia halal disisi Islam lakukan dengan tekun
bukan sebagai seorang pekerja
tapi sebagai orang yangbertanggungjawab atas amanah yang diberi

tak kira besar mana pangkat kamu
rendah mana gaji kamu
apa yang harus kita sama2 tahu tunaikan
tanggungjawab kamu
bukan sebagai seorang pekerja
tapi sebagai orang yangbertanggungjawab atas amanah yang diberi

walau hanya setitis jasa kamu, asal kamu tetap berjasa
pasti
ada jiwa yang gembira
ada jiwa yang terselamat
ada jiwa yang yang tenang bila urusan menjadi mudah


luahan hati ini aku ini terbit tika saat ini aku amat merasakan
aku ini tidak lagi ikhlas membantu setiap kamu di waktu kerjaku
bila beban kerja ku ini aku rasakan semata-mata satu beban bukan lagi
tanggungjawab


nah, kini aku ambil keputusan
aku harus pergi demi kamu yang tak mampu lagi aku bantu
moga ada yang terbaik buat ku
kepadaMu sahaja aku berserah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...