Saturday, May 7, 2011

ku bahagia

kebahagiaan pasti milik kita andai itu yang dicari
kesulitan itu adalah antara pengisian sebuah kebahagian
kebahagian bila kita amati pasti nya ada di mana-mana
mendengar khabar orang tersayang sudah selamat sampai ke tempat yang dituju
itu antara kebahagian yang mampu aku rasakan
bahagia
punya hati yang lapang , jiwa yang tenang
andai kesulitan yang dirasa itu mampu menjadi mengingatkan kita padaNya
sudah pasti itu juga sebuah kebahagian

andai kesakitan itu mampu menyedarkan diri dunia ini sementara sifatnya
itu juga kebahagian

nukilan ini memang pantas jari jemari titipkan
untuk hati dan jiwa bersatu padu mengatakan
AKU BAHAGIA
sudah pastinya perlukan satu usaha
yang akhirnya dengan usaha itu juga adalah kebahagiaan
hidup ini terlalu singkat untuk di sia2 kan

kamu bahagia?
ya, bahagia masih punya ibu ayah dan keluarga tercinta
punya sahabat yang ada disisi
punya makan dan minum yang Alhamdulillah lebih dari cukupnya
###

buat kamu insan yang walau cuma sekali bersua
andai aku lihat kebahagian kamu aku pasti juga merasakan bahagia itu
amat mendoakan kebahagiaan teguh buat mu
kerana saat kita bersua itu aku yakin kamu sedang tabah menghadapi getir
moga kamu bahagia





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...