Tuesday, April 12, 2011

down 2 saat


indah dunia walau selautan nikmat pun ia tetap sementara


masih tercari-cari inikah jalan yang harus aku teruskan perjalanannya...
atau...
aku harus berpatah balik mencari simpang yang sepatutnya aku ambil
mungkin suatu ketika dahulu saat aku melaluinya dulu aku terlalu rakus untuk jalan terus kehadapan
tanpa ku beri secukup ruang buat diri mencari dan menetapkan pilihan saat aku di simpang itu
haruskah aku berpatah balik?
atau teruskan sahaja perjalanan yang buat insan lemah ini aku katakan aku sudah tiada daya lagi....
segenggam kekuatan yang kumpul saat aku memasuki jalan yang baru ini aku rasakan sudah habis aku kerahkan
ya..aku sedang mengaku yang aku ini hampir putus asa....
aku hampir putus asa.....
jasad dan rohani ini seolah2 saling bertelingkah
jiwa yang selama ini cuba aku damaikan kian menunjukkan gelora yang tiada bendung


kini aku cuma ingin menumpang walau secubit kekuatan itu dari kamu
kalau kamu izinkan aku ingin pinjam kekuatan itu dari kamu
boleh atau tidak?
kerana kamu harus tahu aku ini sudah tiada daya

YA BOLEH!
AMBIL SEBANYAK MANA YANG KAMU MAHU
MEMANG AKU SIMPAN TIAP KEKUATAN PADA DIRI INI BUAT KAMU


itu jawapan daripada kamu yang buat aku rasa aku ini masih perlu dan akan terus berusaha
kerana aku ada kamu.....

buat kamu yang setia disisi saat perit jerih aku menjalani sebuah dunia kehidupan ini aku ucapkan
terima kasih dan semoga Allah melimpahi rahmat kasih sayangNya buat kamu
kamu itu tiada ternilai budinya


buat kamu sahabat,
terima kasih atas setiap pertolongan
aku perlu kamu untuk terus bangkit menuju alam hakiki


salam sayang.....waniyummy



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...