Saturday, February 26, 2011

usaha sehabis baik

selamat sejahtera semua!
Februari 2011 sedang meninggalkan kita....bagaimana dengan azam 2011 kita?
masih merah membara!penuh kobaran semangat dan usaha?
jadi sentiasa perlu boost up energy dalam diri kita agar azam itu tercapai
harus on track...namun andai tergelincir cuba dapatkan bantuan untuk tetap di track bagi menggapai azam..itulah pentingnya sahabat2 sebagai pembantu di sepanjang perjalanan...maaf bukan pembantu tapi sebahagian daripada perjalanan itu sendiri perlukan sahabat2 dan orang keliling.....
buat waniyummy pula sedang sehabis baik menerima ketetapan yang sedang dilalui sekarang...tiada alasan untuk tidak merealisasikan azam dan impian saye kerana saya yakin adanya Pencipta saya yang sentiasa mencurahkan kasih sayang dan peringatan buat saya. Alhamdulillah....
saya tahu perangai saya yang kuat merungut ni memang kadang kala melumpuhkan segala kekuatan yang saya cuba kumpul untuk menerima satu realiti yang saya lindungkan lebih tiga tahun ini
dan jika kini adalah masa yang sesuai untuk semua juga menerima realiti ini saya harap Allah permudahkan urusan saya...berikan saya kekuatan kerana saya tahu dunia ini realiti yang walaubagaimana saya cuba elak ia pasti perlukan saya untuk berdepan dengannya
andai realiti ini terbaik buat saya, saya terima penuh redha...kadangkala bila anda terlalu letih dengan realiti dunia, hanya Pencipta yang sahaja tempat anda meluahkan segala...sahabat2 mungkin tidak lagi mampu untuk membantu
iya!saya sedang sehabis baik berusaha agar azam saya ini tercapai....ia antara azam terbesar dalam sejarah hidup saya
Semoga kita semua ini terus mencari hikmah disebalik setiap ketetapan yang Allah berikan buat kita
Usah merungut, usah mengadu domba, usah mengeluh
atas ujian yang diberikan
dunia ini hanya sementara
kematian itu terlalu dekat dengan kita
sekelip mata pun ia boleh datang tanpa diduga
melenyapkan segala aturan yang kita rancang
teruskan perjuangan sebagai hamba
teruskan perjuangan sebagai khalifah
teruskan perjuangan sebagai insan yang punya fitrah seorang manusia
kerana kita ini hamba yang sentiasa dilimpahkan dengan rahmat kasih sayang nya
salam sayang waniyummy

1 comment:

  1. happy to read such ranting :) insyaallah everything is just gonna be just fine

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...