Wednesday, February 2, 2011

tips sihat seorang wanita

selamat petang.waniyummy here!anda sihat pada hari ini?alhamdulillah atas kesihatan tersebut.bagi kamu yang kurang sihat, jaga diri baik-baik ye!makan ubat, rehatkan diri.
waniyummy baru pulih sepenuhnya dari demam.dan sangat ajaib apabila tidak cuti pada hari demam.memang rasa disaster hbs mase kerja pada hari Isnin lepas.Kaki yang memijak lantai ofis seoalah-olah terawang2.semua yang terjadi pada hari Isnin sangat2 masuk telinga kanan terus meluru keluar telinga kiri.
sampaikan pada hari kejadian terpaksa bersungguh2 menyusahkan orang yang tinggal di nun jauh di pinggir bandar untuk dtg ambik saya di tengah kota dan hantar saya pulang.takut mencabar kemunginan di dalam train.pernah pengsan dalam komuter dan juge dalam bas sebab berlagak konon2 hebat sangat membiarkan badan yang lemah menggagahi perjalanan lantas lebih banyak menyusah kan orang.
aku pernah aku titipkan dlm tulisan sebelum ini, bila aku sakit atau kurang sihat aku akan menjadi amat penyedih, jadi sokongan moral pada waktu itu sgt2 diperlukan walaupn aku hanya pening kepala.ye!jadi jika ada kawan2 anda atau kenalan anda jatuh sakit atau di masuk kan ke hospital sila lah melawat jika punya kelapangan cukup sekadar memberi senyuman penuh kebahagian buat dia walau tanpa berkata walau sepatah dia pasti cukup gembira.
hidup di bumi ini bukan lah kita seorang tapi penuh dengan insan sekeliling yang adakala kita lupa yang dia perlukan kita walau sekadar peneman..jadi bila sakitnya dia pastilah perasaan itu terbit secara melampau dalam hati mengharapkan peneman itu ada untuknya.
jadi hari ini aku sihat sepenuhnya mungkin sebab kasih sayang dan sokongan yang aku perolehi.tanpa bertemu doktor, aku mampu mengharungi setiap darjah celcius yang meningkat.aku rasa kasih sayang itu pemangkin tindak balas cepat untuk antibodi diri melawan demam.aku mampu melawan sakitnya tubuh badan yang aku gunakan tanpa henti
satu lagi aku titipkan kegembiraan di sini, dah 2 bulan ye tak period pain guling-guling. Alhamdulillah! nikmatnya sihat itu perlu nya aku hargai aku syukuri.serius ini tipsnya. aku rasa aku sudah menjumpai tips tersebut! BANYAK BERJALAN KAKI. aku pernah baca tentang ini sewaktu menyiapkan thesis degree.masa tu buat psal fizikal aktiviti dan kaitan dengan status berat badan. jadi antara journal yang aku baca memang ada perkaitan antara fizikal aktiviti dan period pain.buat masa ini malas nak cari mana journal tuh!keke
jika ini hikmahnya aku bekerja pada hari ini. ye aku sangat gembira.
ok mungkin itu sahaja buat masa ini. ada temu janji di Bintang dengan shower foam kat sana! toilettries dah habis!jom g shopping
dear all!thanx for viewing my blog!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...