Saturday, August 7, 2010

SAMAN EKOR???

kejap lagi baru nak bertolak ke KL...rasa sgt malas sebab kene drive sengsorang...xbest..xde kawan...dulu before dapat lesen bukan main eager nak drive....tapi skang mmg malas nak drive...kaki aku penah cramp sekejap sebab drive..gler x berstamina..drive pon leh cramp..apeda...
setiap kali aku balik Johor..mesti ade pemeriksaan wajib yang akan dilakukan oleh ayah aku..hahaha..bayangkan 1 calar pon die dapat kesan...huh sangat mantap daya pengamatan beliau....so aku hanye mampu menadah telinga mendengar nasihat beliau...
tapi utk balik kali ni...ape lak yang aku da buat?hahaha...aku da hancur kan ape ntah bearing ke ape aku pon x ingat n xfaham hehe..setelah di hantar bengkel siap kene RM175....aku hanye mampu cakap terima kasih ayah....huaaaaaa...takutttttt......
takut sebab aku da buat salah...aku pernah melambung dalam kete sebab xperasan ade lubang sebesar alam kat jalan n aku STRIKE kan jer....mase tu otw nak balik KL la...mase lalu jalan kampung...x tergambar perasaan cuak aku mase tu..rase putus nyawa sekejap pastu..alhamdulillah aku x alami ape2 kecederaan n aku pon boleh kawal kete aku so xde bahagian luar yg tercedera..selamat...i luv u JLG...aka my GG...n aku x inform pon kat ayah...
after STRIKE lubang tu, aku jalan jer..n x rase ape2 perbezaan...tp lame2 setiap kali aku bawak lebih 100kmj tayar aku mesti berbunyi dengan sgt kuat lagi menggerunkan...sebulan gak la aku berhemah sbb hanye leh bwk 80 o 90kmj jer...bagus x?nak g betulkan aku mmg agak sesak plus takot kene KETUK..ye la aku pernah kene ketuk kaw2 mase tayar kete pecah..bayangkan tayar tu 2nd hand beli dlm RM60 jer..tp aku kene RM150...demmmm!!!ade lagi la cite2 ketuk2 ni...so sejak tu mmg ape2 aku akan minta tolong ayah yg betulkan ape2...
so bile aku balik umah ayah aku mmg akan buat test drive setelah setiap inci body GG diteliti..hehehe..pastu ape lagi beliau pon teruslah memberikan ceramah yg aku mmg dengar dengan bersungguh2 sebab aku tau aku salah...ayah aku mmg sgt perfect bab2 kete ni...ye la kete dier tu setiap hari die lap...my GG kalo balik siap di WAX lagi...tumpang kasih ngan ayah aku..dgn aku jgn harap hahaha...semua anta kedai...
cakap pasal kete ni teringat pasal isu SAMAN EKOR yg sedang hangat diperkatakan sekarang..
APE PANDANGAN KORANG YER TENTANG ISU INI?
aku ade 2 saman ekor...tp fakta yg hakiki bukan aku yg drive kete tu waktu tu..sbb aku sgt yakin...so jgn haraplah aku nak bayar..kenapa saman tu dikeluarkan atas name aku?ayah aku nyer amukan pasal saman ni mmg x terkata..siap minta no phone kwn aku yg drive mase tu...xkan aku nak bg kot....mmg patut la aku diamuk...haha..RM600 tu..sia2 jer kene kuarkan...so start mase tu aku mmg berat hati nak kasi sape2 pinjam kete aku...aku ok sebenarnye sape2 nak pinjam kete aku..tp keadaan yg menidakkan ke OK an aku tu...camne?
tp nak xnak skang kene bayarkan?(pertanyaan) if x xdpt nak buat roadtax?..nasib baik mase renew lesen lepas...alhamdulillah....
ape2 pon aku mmg tabik spring kat ayah aku sebab x pernah kene saman ape2...terbukti keberhemahan beliau..hehehe....hidup AYAH!!!
nanti satu entry aku nak cerita kan hebatnye ayah aku ni....ade satu bende yg semua org diluar sane patut contohi beliau....nanti i share...
so now, aku nak bersiap utk ke KL..barangkali singgah di mane2 dulu...utk mendapatkan ilham..hidup semakin mencabar..mesti berusaha utk mase depan..caiyokkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!
doakan aku selamat sampai...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...