Friday, October 7, 2011

wanita dan kecil hati

selamat hari jumaat semua! percayalah, tanpa sedar Jumaat minggu depan akan muncul dalam hanya sekelip mata. tanpa tersedar apa yang telah kita lalui. hmm, pantas nya masa meninggalkan kita.

ok, hari ini jom berbicara tentang wanita dan kecil hati. KECIL HATI bukan bermaksud saiz hati yang kecik yer tuan-tuan semua tapi perasaan berkecil hati atau sedikit sedih ditambah rajuk. ha pahamkan la sendiri ayat tuh....

wanita dan kecil hati memang tak dapat dipisahkan lagi. pastinya tidak semua lah kan. em untuk aku sendiri yang dari kecik lagi kuat merajuk dan gedik nak cepat kecik hati memang la aku anggap ini sebagai isu yang harus aku tangani. mana tidaknya, orang tak beri perhatian masa berbual ngan aku pun aku nak kecil hati. konon-konon aku ni tak penting . harus ke aku rasa macam tu? oh no! bila disebut dengan perkataan segala perbuatan yang menyebabkan aku nak berkecil hati pelempang memang jawapannya. hahaha

bila aku kecil hati mula la bibit-bibit merajuk mahupun sentap sampai muncung sedepa mahupun mogok diam berterusan berlaku. hahahaha. sumpah tak de orang nak layan. hahaha.


so aku sudah mula kikis sikit demi sikit perangai yang tidak mendatangkan sebarang faedah kepada aku. antara yang aku lakukan ialah menyemaikan perasaan positif pada semua orang.

bila mereka tak dengar apa yang aku cakapkan : Pasti mereka sedang memikirkan dengan serius apa yang aku tgh cakap, jadi innitiate semula perbulan tersebut!

bila mereka dah lama tak mesej-mesej aku (woi ini pun nak kecik hati ke?!): mereka semua sedang berjuang untuk pembangunan ekonomi negara. pasti lah sibuk dan perlukan konsentrasi

bila mereka pergi makan tempat best-best lupa nak ajak aku: mesti ini kes nak kasi aku setia teguh berdiri dengan projek weight reducing diet aku yang dah 14tahun berlangsung. muahaha

bila mereka meninggi kan suara pada aku tanpa sedar: haruslah fikir mereka tengah buat latihan pitching suara sebab nantikan nak p karok, so bolehla aku dengar suara mereka at the optimum level muahahaha


dah la tu, cukup sampai sini sahaja, untuk hari Jumaat ini, aku doakan semua kita diberi kejayaan dunia dan akhirat. aku nak jadi wanita yang baik!

1 comment:

  1. hehehhe..kecik hati dgn sape tu wani?

    btw, kak sue ade wat contest..
    menang leh dpt tiny dot cakes tau :)
    free2 jom join
    http://suebaharuddin.blogspot.com/2011/10/contest-joyful-moment-with-sweetsue.html

    tq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...