Friday, June 17, 2011

sabar itu penawar

alhamdulillah untuk setiap nikmat dan kurniaNya

bersabar adalah penawar buat aku sekarang

sedaya upaya mengumpul sebanyaknya penawar bernama sabar

yakin pada pada Allah, segala usaha adalah ikhtiar

Allah lah penentu segalanya

jadi aku masih sangat perlukan kesabaran


memandang setiap yang berlaku walau musibah dari segenap penjuru positif

optimistik

sangat penting

hidup ini terlalu indah untuk diratapi

jadi haruslah berusaha untuk bahagia atas hidupnya aku


memang kadang kala terluah juga kata-kata tidak enak

aku ni memang insan lemah

mujur ada tiap yang keliling yang tidak pernah jemu mengingatkan

jadi aku akan tetap bersabar


hari ini aku ingin kita semua sama2 sematkan

aku ingin bahagia

kebahagian itu kita yang ciptakan

gayakan bahagia dalam hidup kita bersama

bermanis muka

berhati mulia


semoga bahagianya aku dalam hidup ini

tanpa perlu ada hati yang terguris



***


apa2 pun cukuplah yakin pada Maha Besarnya kuasa Allah

semoga kita semua sentiasa dalam payung rahmat kasih sayangNya





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...