Thursday, June 23, 2011

jujur

antara sifat mahmudah yang sewajib nya kita praktis
sekali lagi aku katakan untuk menulis menjadi jujur memang mudah
untuk praktis pasti ada cabaran yang mana iringan doa itu perlu agar sifat mahmudah itu menjadi darah daging
jujur dalam setiap urusan
tak kira

perniagaan
persahabatan
percintaan

menjadi jujur itu wajib agar tiada hati terguris kemudiaan nanti


untuk insan yang dikhianati akibat tidak jujur
untuk kali pertama, mungkin dimaaf
untuk kali kedua, mungkin maaf masih laku untuk diberi
untuk kali ketiga, semoga ia peluang terbaik buat kamu menjadi jujur

untuk kali ke-14, maaf masih buat kamu
tapi untuk kembali seperti dahulu, mungkin aku yang perlu memohon maaf
semoga kamu menjadi lebih jujur
pada insan yang lain


****
huuuu..sejak beberapa menjak ni, suke nak sensetip sensentap....angin jenis ape pun tak dapat dipastikan....
maybe tekanan bertubi-tubi yang masih cuba untuk diserap belum diterima sepenuhnya
doakan saya kawan2
pasti senyum menghias bibir
hati ini demi Allah, hanya Dia yang tahu

biar apa yang berlaku, selagi masih punya Iman dan Islam aku redha...
amin..semoga aku benar2 redha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...